Prace nad budżetem Państwowej Inspekcji Pracy na rok 2019.
Na 69 posiedzeniu Sejmu rozpoczęły się prace parlamentarne nad budżetem państwa na 2019 r., których elementem będzie również uchwalenie budżetu Państwowej Inspekcji Pracy. Z uwagą śledzimy więc przebieg zdarzeń i starać się będziemy pozytywnie wspierać starania czynione w tej materii zarówno przez kierownictwo urzędu, jak i przez bardziej lub mniej życzliwych PIP posłów i senatorów.
W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2019 r. (druk sejmowy 2864), w części 12 (plan wydatków PIP) – ujęto zaproponowaną przez głównego inspektora pracy kwotę 350 560 tys. zł (w poprzednim roku budżetowym było to 324 621 tys. zł). Na wydatki bieżące jednostki budżetowej, a więc m.in. na wynagrodzenia osobowe przewidziano z tego kwotę 343 235 tys. zł. (w roku poprzednim było to 315 626 tys. zł).
W dniu 4 października 2018 r. Sejm większością głosów skierował projekt ustawy budżetowej do Komisji Finansów Publicznych z zaleceniem przedstawienia sprawozdania do 28 listopada 2018 r. Zanim jednak Komisja przedstawi Sejmowi sprawozdanie, projekt ten w części dotyczącej Państwowej Inspekcji Pracy, zaopiniuje Rada Ochrony Pracy oraz Komisja do Spraw Kontroli Państwowej.
—
Ponieważ jak co roku miejscem gdzie zapadną (prawie ostateczne) decyzje co wysokości budżetu PIP będzie sejmowa Komisja Finansów Publicznych, jak co roku apelujemy o zaangażowanie się w aktywny lobbing, by tym samym aktywnie wesprzeć głównego inspektora pracy w staraniach o zatwierdzenie zaproponowanego budżetu Państwowej Inspekcji Pracy. W perspektywie pozwoli to na stopniowe odwracanie skutków bezprecedensowego dobrowolnego zrzeczenia się podwyżek wynagrodzeń dla pracowników PIP przez byłe kierownictwo urzędu oraz zapewnienie godnych wynagrodzeń dla realizujących z roku na rok szerszy zakres zadań pracowników PIP – co było priorytetem, i o co z taką determinacją zabiegał śp. główny inspektor pracy Roman Giedrojć.
Komentarze wyłączone.