Nieskuteczny lobbing w Senacie – ważą się losy budżetu PIP na 2018 r.
Informujemy, że Komisja Finansów Publicznych w sprawozdaniu z dnia 1.12.2017 r. zaproponuje Sejmowi przyjęcie projektu ustawy budżetowej, który w zakresie dotyczącym części budżetowej 12 – Państwowa Inspekcja Pracy – w przypadku przyjęcia przez Wysoką Izbę oznaczać będzie nieco większy plan ogólny wydatków na 2018 r., w stosunku do 2017r. tj. o 978 tys. zł, , a w szczególności zwiększenie wydatków na rzecz osób fizycznych o 437 tys. zł., a także zwiększenie wydatków bieżących o 10 528 tys. zł i spadek wydatków majątkowych o 9 765 tys. zł. Jak ta nieco zmieniona w odniesieniu do poprzedniego roku struktura budżetu przełoży się np. na strukturę i wysokość wynagrodzeń oraz konkurencyjność na rynku pracy ofert zatrudnienia w PIP – zobaczymy.
Z zapowiedzi na stronie internetowej Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej wynika, że drugie czytanie ustawy budżetowej na 2018 r. odbędzie się już na najbliższym posiedzeniu Sejmu, rozpoczynającym się w dniu 9.01.2018 r. ……
Informujemy, iż pomimo starań podejmowanych przez SIPRP, ZZ PPIP oraz NSZZ Solidarność-80, nikt spośród 100 senatorów, w toku prac prowadzonych w Senacie Rzeczypospolitej Polskiej nad ustawą okołobudżetową na 2018 r. nie podjął się zgłoszenia stosownej poprawki do tej ustawy, aby Państwowa Inspekcja Pracy została uwzględniona w gronie kilku innych instytucji, których mrożenie funduszu płac nie dotknie. Jak widać, także niewątpliwe wysiłki w tej mierze czynione zarówno przez Kierownictwo Państwowej Inspekcji Pracy oraz Radę Ochrony Pracy – w tej akurat sprawie, póki co, wydają się niestety nieskuteczne.
Oznaczać to może, że pomimo już uchwalonego przez Sejm obciążenia inspektorów pracy Państwowej Inspekcji Pracy od 1.03.2018 r. nowymi zadaniami związanymi z kontrolami ograniczenia handlu w niedziele i niektóre inne dni, czy kontrolami koncesji stacji paliw płynnych, a wkrótce najprawdopodobniej kontrolami związanych z homologacją silników spalinowych, jak to się już przez wiele ostatnich lat przyjęło, uznano, iż inspekcji pracy nie potrzeba ani nowych specjalistów, ani dodatkowych szkoleń, a wypełnianie dodatkowych zadań ustawowych nie będzie związane z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Pracom nad budżetem Państwowej Inspekcji Pracy na 2018 r. będziemy się oczywiście w dalszym ciągu przyglądać i o nich na bieżąco informować.
do pobrania:
ustawa okołobudżetowa na rok 2018
ustawa budżetowa na rok 2018 część 12 – PIP po KFP
Komentarze wyłączone.