Inicjatywa legislacyjna w sprawie urlopu dodatkowego dla inspektorów pracy przyjęta przez Komisję do Spraw Petycji.
Z satysfakcją informujemy czytelników strony internetowej Stowarzyszenia Inspektorów Pracy Rzeczypospolitej Polskiej, że w dniu 17 lipca 2018 r. Komisja do Spraw Petycji przyjęła odpowiedź Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na dezyderat nr 106 skierowany do Prezesa Rady Ministrów w sprawie uprawnień pracowników Państwowej Inspekcji Pracy.
Petycja Związku Zawodowego Pracowników Państwowej Inspekcji Pracy dotyczyła dodania po art. 52 ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy art. 52a w brzmieniu: „Pracownikowi Państwowej Inspekcji Pracy po 10 latach pracy w charakterze wykonującego czynności kontrolne przysługuje dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze 6 dni roboczych, a po 20 latach pracy jako wykonujący czynności kontrolne – w wymiarze 12 dni roboczych.”
Następnie wobec pozytywnej rekomendacji ze strony Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej oraz Głównego Inspektora Pracy, Komisja do Spraw Petycji podjęła inicjatywę legislacyjną w przedmiocie znowelizowania ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy – w zakresie dotyczącym zapewnienia pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy wykonującym czynności kontrolne dodatkowego urlopu wypoczynkowego, na analogicznych zasadach, jak dla kontrolerów Najwyższej Izby Kontroli.
Tym samym projekt zmiany ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy – w powyższym zakresie będzie obecnie przedmiotem dalszych prac legislacyjnych w Sejmie.
Autorom petycji, którą nasze Stowarzyszenie miało także zaszczyt formalnie poprzeć serdecznie gratulujemy. Gratulujemy zarówno inicjatywy jak i niewątpliwej odwagi, bo o dziwo, w niektórych kręgach najbliższych Inspekcji autorów inicjatywy odsądzano od czci i wiary. ….
link do transmisji (tematyka petycji od godz. 19.40)–
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/PlanPosKom.xsp?view=1&unid=264DF2394E76C80AC12582C800483DCD
Komentarze wyłączone.