Sympozjum Komisji Ergonomicznej Polskiej Akademii Umiejętności „Ergonomia w nauce i szkolnictwie wyższym”. Kraków, 6 listopada 2014 r.
Informujemy, że w czwartek, 6 listopada odbędzie się w Krakowie sympozjum Komisji Ergonomii Polskiej Akademii Umiejętności pt. „Ergonomia w nauce i szkolnictwie wyższym„.
Program w załączeniu. Miejsce obrad: tzw. Mała Aula PAU – I p. budynku PAU przy ulicy Sławkowskiej 17.
Spodziewamy się, ze sympozjum będzie kolejnym etapem dochodzenia do konkretnych rozwiązań w zakresie procedur oceny ergonomii oprogramowania komputerowego, które to zagadnienie jest jednym z przedmiotów współpracy naszego Stowarzyszenia z Polskim Towarzystwem Ergonomicznym i Komisją Ergonomiczną PAN. Przypominamy, iż w Krakowie działa już od jakiegoś czasu powołany na te okoliczność zespół naukowy.
Spodziewamy się także podjęcia tego tematu przez Radę Ochrony Pracy kolejnej kadencji. Jest to bowiem jeden z bardziej znaczących czynników ryzyka zawodowego, niedostrzegany od wielu lat (mimo istniejących w tej mierze regulacji) – przez żadną instytucję zajmująca się w Polsce ochroną człowieka w środowisku pracy….
10.45. Kawa na powitanie
11.00 Otwarcie sympozjum – prof. M. Złowodzki
11.05–11.15 Słowo wstępne – prof. R. Tadeusiewicz (opiekun KE z ramienia PAU)
11.15–11.45 O ergonomii nauki i szkolnictwa wyższego – M. Złowodzki
11.45–12.15 Wiedza ergonomiczna jako element wykształcenia inżyniera – L. Pacholski, E. Tytyk
12.15–12.45 Nauka i szkolnictwo wyższe w strukturach przestrzennych miast przyszłości – Z. Zuziak
12.45–13.00 Dyskusja
13.00–14.00 Lunch
14.00–14.15 Wady i zalety e-learningu – z doświadczeń UR w Krakowie – T. Juliszewski, P. Kiełbasa
14.15–14.30 Kształtowanie funkcjonalno-przestrzenne sal audytoryjnych – W. Chmielewski
14.30–14.45 Mebel Smoleńsk 9 – siedzisko dla studenta Wydziału Form Przemysłowych ASP – S. Hamiga
14.45–15.00 Modelowanie komputerowe w nauczaniu ergonomii – G. Dahlke, K. Hankiewicz, M. Butlewski
15.00–15.15 Wykorzystanie Internetu i klocków lego w nauczaniu ergonomii i lean manufacturing – J. Bielec
15.15–15.30 Intuicja – ‘ergonomiczny’ proces poznawczy – B. Wachowicz
15.30–15.45 Praca naukowa – czynniki sprzyjające kreatywności – K. Lewandowska
15.45– 16.00 Dyskusja
16.00–16.24 Przerwa kawowa
16.24–16.36 Profesjonalne podejście do oceny kompetencji w zakresie ergonomii – E. Górska
16.36–16.48 Kompetencje, kwalifikacje kadry nauczającej oraz ergonomia w jakości kształcenia – E Górska, J. Lewandowski
16.48–17.00 Charakterystyka programów kształcenia ergonomistów w wybranych krajach – G. Dahlke, K. Hankiewicz, M. Butlewski
17.00–17.12 Kwestia Krajowych Ram Kwalifikacji w procesie edukacji akademickiej specjalistów z zakresu ergonomii w Politechnice Poznańskiej – L. Pacholski, H. Włodarkiewicz-Klimek, B. Mrugalska
17.12–17.24 Uwarunkowania efektywnego kształcenia z zakresu ergonomii w uczelni wyższej – J.S. Marcinkowski
17.24–17.36 Ergonomia rehabilitacyjna w świetle zaleceń WHO – programy i metody nauczania – A. Kabsch
17.36–17.48 Programy i metody nauczania ergonomii w polskim i światowym leśnictwie – J. Sowa
17.48–18.00 Sylwetka wykładowcy/nauczyciela w obszarze ergonomii – W. Nowacka
18.00–18.12 Projekt popularyzacji ergonomii – witryna Poznańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego – G. Dahlke, K. Hankiewicz, M. Butlewski
18.12–18.30 Dyskusja
18.30 Zakończenie sympozjum – prof. M. Złowodzki
Komentarze wyłączone.