Nie tylko (re)prezentacja Polski – Godło państwowe w PIP.
Informujemy iż pismem z dnia 29.12.2011 r. w imieniu Stowarzyszenia Inspektorów Pracy Rzeczypospolitej Polskiej, mieliśmy zaszczyt zwrócić się do Głównego Inspektora Pracy z prośbą o podjęcie działań w celu umożliwienia inspektorom pracy, realizującym zadania organu władzy państwowej, posługiwania się w pismach urzędowych kierowanych do obywateli i innych podmiotów prawnych – Godłem Rzeczypospolitej Polskiej.
W uzasadnieniu pisma wskazaliśmy m.in, iż Inspektor Pracy Państwowej Inspekcji Pracy jest organem władzy państwowej, sprawującym nadzór nad warunkami wykonywania pracy w rozumieniu art. 24 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, uprawnionym do używania wizerunku orła, ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej przez art. 2a ustawy z 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz.U. 2005, nr 235, poz. 2000 ze zm.). Jak wynika z zapisu art. 17 ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy – organami Państwowej Inspekcji Pracy są: Główny Inspektor Pracy, Okręgowi Inspektorzy Pracy oraz inspektorzy pracy. Przyjęto natomiast, iż np. papier firmowy dwóch pierwszych organów tj. Głównego Inspektora Pracy oraz Okręgowych Inspektorów Pracy oznaczony jest Godłem państwowym, natomiast oznaczenia takiego pozbawione są pisma urzędowe trzeciego organu wymienionego przez ustawę o Państwowej Inspekcji Pracy.
Pełna treść ww. pisma – pismo w sprawie godła
Komentarze wyłączone.