O budżecie PIP na 2013 r. na posiedzeniu Komisji ds. Kontroli Państwowej.
W dniu 7.11.2012r. Sejmowa Komisja do Spraw Kontroli Państwowej /KOP/ rozpatrzyła projekt ustawy budżetowej na rok 2013 (druk nr 755) w zakresie: 1) części budżetowej 07 – Najwyższa Izba Kontroli, 2) części budżetowej 12 – Państwowa Inspekcja Pracy.
W posiedzeniu uczestniczyli: wiceprezes Najwyższej Izby Kontroli – Wojciech Misiąg oraz Główny Inspektor Pracy – Iwona Hickiewicz.
Omawiając projekt budżetu Państwowej Inspekcji Pracy Iwona Hickiewicz wskazała m.in, że na rok 2013. zaplanowano wzrost wydatków na wynagrodzenia osobowe i pochodne o 9,4% w stosunku do planowanego wykonania tych wydatków w roku obecnym. Główny Inspektor Pracy podkreśliła, że rezygnacja w 2009 r. przez ówczesnego Głównego Inspektora Pracy z podwyżek wynagrodzeń na 2010 r. oraz brak podwyżek w 2011r. i 2012 r. (na podstawie ustaw okołobudżetowych) – doprowadziła do obniżenia realnej płacy, któremu towarzyszyło przypisywanie Urzędowi nowych zadań, bez wzrostu zatrudnienia. Skutkuje to coraz większymi trudnościami w pozyskaniu i zatrzymaniu wykwalifikowanej kadry, głównie prawniczej i inżynierskiej, w szczególności pracowników młodych, którzy nie widzą szans na poprawienie swojej sytuacji finansowej poprzez pracę w Państwowej Inspekcji Pracy.
Koreferując projekt budżetu PIP, poseł Jarosław Pięta podkreślił m.in., że jest to budżet racjonalny, zaplanowany w sposób staranny i przejrzysty. W swojej wypowiedzi poseł potwierdził przypisywanie Państwowej Inspekcji Pracy coraz to nowych zadań i wskazał, że błędem było przejęcie w 2007 r. przez Państwową Inspekcję Pracy kontroli legalności zatrudnienia skutkujące dziś dużymi problemami finansowymi Urzędu. Poseł Pięta zwrócił także uwagę zebranych na trwający od 2004 r. spadek wynagrodzeń pracowników PIP w stosunku do wynagrodzeń w gospodarce narodowej. Poseł pozytywnie ocenił prowadzoną obecnie działalność prewencyjną i zaplanowany na przyszły rok wzrost wydatków w tym obszarze.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy budżetowej w rozpatrywanym zakresie. Upoważniono posłów Arkadiusza Czartoryskiego (w zakresie części budżetowej – 07- Najwyższa Izba Kontroli) i Jarosława Piętę (w zakresie części budżetowej – 12 – Państwowa Inspekcja Pracy), do zaprezentowania powyższego stanowiska na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych.
źródło – transmisja video posiedzenia KOP ze strony Sejmu RP
Przypominamy nasze inicjatywy związane z poruszaną w trakcie posiedzenia KOP problematyką. Są to przede wszystkim wpisy z dnia: 30.01.2012r. , 6.02.2012r. , 4.04.2012r. , 29.05.2012r. , 17.06.2012r. , 2.07.2012r. , 13.07.2012r. , 20.07.2012r. , 3.08.2012r. , 9.09.2012r. , 13.09.2012r. , 18.09.2012r. , 23.09.2012r. , 25.09.2012r. , 3.10.2012r. , 16.10.2012r. ,
komentarzy 8 do wpisu “O budżecie PIP na 2013 r. na posiedzeniu Komisji ds. Kontroli Państwowej.”
8 listopada 2012
Podoba mi się działanie GIP. Wydaje się, że wreszcie pojawiła się właściwa osoba na właściwym miejscu. Moim zdaniem należy popierać takie działania GIP-a. Ciekawe jak zachowają się teraz osoby będące OIP-ami z wieloletnim stażem, które popadły w samouwielbienie w zakresie własnych pensji.
9 listopada 2012
Jak to jak się zachowają? Będą czekać na 9,4% podwyżki:-))
12 listopada 2012
Już 15 listopada okaże się, czy Komisja Finansów Publicznych uwzględni tą pozytywną opinię Komisji do Spraw Kontroli Państwowej i czy stanie się to, co w ubiegłym roku.
14 listopada 2012
oip kieruje pracą całego okręgu, którego zasięg obejmuje całe województwo, jest pracodawcą dla wielu osób i musi godnie zarabiać
15 listopada 2012
Owszem OIP-y kierują pracą całego okręgu, ale przy pomocy rozbuchanej administracji. Sa takie OIP w kraju, gdzie przelicznik osób zatrudnionych w administracji w stosunku do liczby ip-ów wynosi 1:1. Czy kierowanie w taki sposób okręgiem daje lepsze warunki pracy inspektorom.. Moim zdaniem nie. Inspektorzy wykonują wszystkie prace – łącznie z kserowaniem dokumentów, wysyłaniem opasłych tomisk dokumentacji do sądów i innych organów kontrolnych. Moje pytanie – czy IP-y w dzisiejszych czasach mają być wielbłądami?
15 listopada 2012
Do „amino” Inspektor pracy swoją właściwością obejmuje całe województwo pracuje w terenie w trudnych warunkach, sam naprzeciw armii prawników, sam naprzeciw niejednokrotnie chamskim pracodawcom, i ….. nie musi zarabiać godnie.
16 listopada 2012
Zgadzam się z kwasem Jesteśmy takim samym organem jak OIP ( tylko I instancji ) natomiast często nasze wynagrodzenia są niższe od pracowników administracyjnych którzy nie mają żadnej odpowiedzialności.
16 listopada 2012
Nie mam wiedzy, co do wynagrodzenia pracowników administracji, ale jeżeli jest tak jak pisze tyberiusz, to jest coś nie tak. Nie chodzi mi tutaj o odmawianie tym osobom prawa do godziwego wynagrodzenia, ale o pewnie proporcje. Ciekawi mnie dlaczego tak jest?